Cukorbetegként nézesse látását évente, hogy elkerülje a szemészeti szövődményeket!

HTML

Több, mint 1000

A cukorbetegség szövődményeként évente több mint 1000 ember veszíti el látását Magyarországon. Rendszeres szűrővizsgálattal a probléma időben felismerhető, látásuk megmenthető lenne.

Ingyenes szűrések országszerte

A térképre kattintva megtudhatja, hol végeztethet ingyenesen látásvizsgálatot.

mo_250.jpg

További információ: 06 70 385 17 26
Hívható hétfőtől péntekig 9:00 és 17:00 óra között

Regisztráció a következő email címen lehetséges név, cím, telefonszám és a cukorbetegség kezdetének megjelölésével: regisztracio@optikazrt.hu
Rendezvényeink

November 10. Vasárnap (9:30 - 16:30)
Cukorbetegek Budapesti Egyesületének 25. évfordulója “Éljünk együtt jól a cukorbetegséggel”
Lurdy Ház

November 17. Vasárnap (10:00 - 18:00)
Egy Csepp Figyelem Világnap 
SYMA csarnok

November 24. Vasárnap (9.00 - 16.30)
Diabetes Világnap 
Szeged, Szent-Györgyi Albert Agóra, Kálvária sgt. 23.

MACOSZ

Magyar Cukorbetegek Országos Szövetsége.


ecsf.png

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Magdi anyus kipróbálta, milyen a vakság

2013. november. 08.

Bausz_Maria_Fodor_Zsoka_szemvizsg.jpg

Fodor Zsóka nem cukorbeteg, mégis fontosnak tartja, hogy évente járjon szemészeti szűrővizsgálatra. Egy televíziós műsor volt rá akkora hatással, hogy komolyan vegye a látással kapcsolatos problémák megelőzését:

"Egyszer láttam egy kisfilmet, amelyben látókat zártak sötét helyiségekbe, majd kamerákkal rögzítették, mihez kezdenek. Elképedtem, és szomorú lettem, amikor azt láttam, hogy erős fiatal emberek milyen bután és esetlenül mozognak a sötétben… A filmen felbuzdulva magam is kipróbáltam, milyen a teljes sötétség. Egyik este leeresztettem otthon a redőnyöket, majd megpróbáltam az általam jól ismert lakásomban tájékozódni. Borzalmasan rossz volt, alig vártam, hogy véget érjen a kísérletem, és újra használhassam a szememet! Szerencsére ma már alig-alig kell érte valamit tennünk, hogy ezt elkerüljük. Elég, ha évente elmegyünk egy szűrésre, ami egyáltalán nem fáj, nem is kellemetlen. Ha nem szeretünk sorba állni, időpontot is kérhetünk." - mesélte el Fodor Zsóka.

Ne felejtsük, a cukorbetegséggel élőknek fokozottan kell figyelni szemük világára, mert nem biztos, hogy azonnal észreveszik a fokozatos látásromlást. Az évenkénti szűrés abban segít, hogy a diabétesszel élők időben és ne visszafordíthatatlan látásromlással kerüljenek szakorvoshoz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://macosz.blog.hu/api/trackback/id/tr925621142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása